Estetiikkaa a la Eric Draven, Dimmu Borgir, Zardoz, Priscilla aavikon kuningatar, Lynchin Villin sydämen kimallekeiju, Gladiator, 300, Marilyn Manson antichrist -ajalta laakeriseppele päässä. Vai oliko se orjantappura.
Teatteri ja demokratia. Oliko Ateenassa oikeasti demokratiaa, kun nainen ei saanut tulla teatteriin, edes katsomoon. Puhumattakaan ohjauksesta, näyttelemisestä.
Kulttuurinen omiminen, ihan Kalevalasta lähtöisin.
Miltä näyttää ämpärikansan tekemä kreikkainen tragedia, jota käytetään Akropolilla parin kk ajan. Ihan pirun hauskalta.
Ollaan lähellä Wettenhovi-Aspan visioita kotimaisesta alkuperästä.
Myös museoesineiden palautus.
Sponsorit kuten Jacky makupala
Itseironinen
Naamiopuukottajat teinisläshereissä, bläkkis corpse paint, mandariinirihmastot logoissa,
Miksi naistenpäivänä
Nainen taiteen tekijänä äitinä
Oidipuksen lisäksi viitataan mm Medeiaan, onhan esityksen ohjaaja vahva nainen ja hänen lapsistaan poika haluaa näytellä Oidipusta
Valtion velka, Kreikka ja
Kulttuurin merkitys
Sopparit, kuten harjoittelijoilla.
Kentaurina antikentauri mutta söpö tukija mielikuvituksessa
Ostin siis lipun, nautin 5/5
08.03.2025 Suomen Kansallisteatteri, Suuri näyttämö: Jumalat, lauantaina, 13:00, briljanttia! En koskaan lue esim hesarin arvosteluja ennen esityksiä, vaan varaan/ostan piletit ajoissa tarkan vainuni ansiosta. Näin näen kaikenlaista kiinnostavaa. Kuten tämä.
Kävin katsoon myös toistamiseen, niin ikkään matineassa, lauvantaina. Saturday night is good to fight, fraasirikoksilla ja keskellä kirkasta päivää... 22.03.2025 tais päivämäärä olla.
Ja sosialistisesta mediastani: